Egna julkort

Det finns många olika varianter att skicka julhälsningar på, men jag tycker fortfarande att det är roligast med riktiga julkort. Jag tycker också om att göra egna, sitta och pyssla en kväll eller två med barnen och befinna sig långt från skärmar av alla slag.
 
En favorit som jag har är papperpåsekortet. Jag har helt misslyckats med att hitta på en roligare namn på det, kanske är tur att jag inte jobbar inom marknadsföring iallafall, ha ha.
 
Tanken är att det ska ut som en påse full med julklappar på framsidan.
För att tillverka det behöver man följande: Sax, lim, kort, småbitar av presentpapper, små bitar av papp, klistermärken,  och annat kul man vill lägga på.
 
Jag klippte ut två små bitar av en papperspåse, vek in kanterna och limmade sedan fast dem på kortet, så de bildar själva påsarna. Tänk på att bara limma på sidorna av påsen, så paketen kan stoppas ner sen.
När påsarna var klara vek jag till småpaket av restbitar från julpapper. Jag tejpade också sidorna på paketen, så de ska hålla ihop bättre. Då paketen är klara är det bara att stoppa ner dem i påsarna. Jag använde en liten klatt lim på varje paket, så de ligger still. För att piffa till påsarna lite klistrade jag små hjärtan på framsidan.
Sedan är det bara att fylla på med fler klistermärken och skriva lite så är det klart!
 
Jag har samlat på mig rätt många klistermärken och småfigurer till julkort genom åren, så vi drar fram allting och fixar och småmyser här innan jul. Det går att göra hur många varianter som helst, här är två till
 
Snöflingorna har jag klippt av vanligt ritpapper.
Ha en bra dag!